de MARTIN McDONAGH

SINOPSI:

Irlanda, anys 80, a una casa pràcticament aïllada, mal conviuen una mare gran, malalta i dependent, i la seva filla de mitjana edat. La irrupció d’un home i el germà d’aquest en les seves vides les portarà a una situació límit que deixarà al descobert fins a quin punt arriba el deterior de la relació entre elles dues i la manca d’horitzons de les seves vides.

REPARTIMENT:

Maureen Folan ————– María Colom
Mag Folan ————– Judit Serra
Patrick Dooley ————– Albert Elias
Ray Dooley ————– Pol Pueyo

FITXA TÈCNICA:

Escenografia: Deixalles 81
Tramoies: Climent Codina, Francesc Ventura, Pepe Díaz, Manel Abengozar
Vestuari: Albert Elias
Il·luminació i so: Josep Canet, Queralt Díaz
Maquillatge i perruqueria: Núria Cos, Montse Permanyer
Direcció: Josep Canet

L’OBRA:

Un dia un text et cau a les mans i t’atrapa. Això és el que ens va passar amb “La reina de la bellesa de Leenane”. El vam llegir, i ens va atrapar. La força, la ironia la brutalitat i la crueltat a la que pot arribar una relació viciada pels anys de rutina. Pocs vincles hi ha com el de una mare i una filla, però com totes les relacions pot caure en l’abisme de l’odi: l’instint de possessió, les ganes de torturar-se mútuament, el tedi… Una casa pot esdevenir una presó, una mare: una carcellera; una filla: una torturadora. Els anys, la rutina, les mateixes cares, les mateixes frases punyents, una i una altre vegada. Fins que un dia la tornada d’una vella il·lusió acaba amb tot. I finalment, esclata tot, la ràbia continguda, l’instin de supervivència, la possessió malaltissa, les ànsies de llibertat. I les conseqüències són terribles.